2012. szeptember 19., szerda

Lissa Price- A testbérlők


Borítómániás énem extázisba esett és csak annyit tudott ismételgetni: „Kell nekünk a drágassszág….” A fülszöveget olvasva már csorgott a nyálam. Valahogy így kezdődött…

Disztópiás YA regény az Agave kiadótól. A borító hátulján olvasható ajánlás szerint az Éhezők viadala rajongóinak nem kell tovább várniuk, itt van Lissa Price regénye folytatásnak. Én ezt erős túlzásnak érzem, nem emlegetném a két regényt egy lapon. Oké, hogy a műfaj és a korosztály is stimmel, de mégis ég és föld a különbség a két történet között. Szerintem, ha valaki Éhezők viadala 2-ként veti bele magát, az nagyot fog koppanni. Ennek ellenére, aki szereti a disztópiát, az ne hagyja ki!

„A Földet háború pusztította, emberek milliói haltak meg. Ebben a világban valóra válik az emberiség régi álma: végre lehetséges egy másik személy testébe bújni. A 16 éves Callie rábukkan egy titokzatos helyre, ahol rászorult tinédzserek bérbe adhatják fiatal testüket a társadalom idős, de tehetős polgárainak. Amikor azonban a fejébe ültetett szerkezet meghibásodik, Callie öntudatára ébred…”

Egy olyan világba csöppenünk, ahol egy vegyi fegyvernek „köszönhetően” már csak az idősek és fiatalok maradtak életben. Mindent az öregek, ahogy itt nevezik őket, a szépkorúak, irányítanak, akik akár 200 évig is élnek.
Callie szülei meghaltak, a kisöccse súlyos beteg. Bujkálnak a rendfenntartó erők elől, hiszen felnőtt gondviselő hiányában intézetbe (mely rosszabb, mint a börtön) zárnák őket. Orvosságra és otthonra vágynak, amihez ugye pénz kell.
És itt jön az Elsőrendű Állomások nyújtotta lehetőség…
Hiszen csak háromszor kell bérbe adnod a tested, és nem lesznek anyagi gondjaid, míg élsz. A bérlésből pedig semmit sem fogsz érezni, végig alszol majd…

Nagyon tetszett a háttér, a kidolgozott világ. Megfogott már az első oldalon. Fordulatos, akcióval teli történetet kaptam, ahol a nyomozós szálon volt a hangsúly.
Nem tetszett viszont, hogy a szereplők kidolgozatlanok maradtak, nem éreztem őket eléggé árnyaltnak. Talán éppen azért, mert nem voltak túl hitelesek a karakterek, érzelmileg is sterilnek találtam. Egyszerűen nem tudtam szívvel-lélekkel együtt létezni a könyvvel, nem tudtam izgulni, aggódni a szereplőkért.

Pozitívum, hogy a hősnőt nem állítja be tökéletesnek, nincsen szuper ereje, nem túldramatizált, kifejezetten emberi. Viszont kezdek aggódni, hogy Price is követi a divathullámot, és belehajszolja Calliet egy szerelmi háromszögbe. Nagy hiba lenne egy ilyen sablont betenni.

Azt mondtam volna, hogy ez egy jó alapötletből kiinduló átlagos YA thriller.
Mondtam volna…
De aztán jött az utolsó néhány oldal, és kifordított magamból ez a könyv. Hatalmas, nem várt fordulat, amitől a falnak tudnád hajítani, és azonnal követeled a folytatást! Több száz, lassan már ezer olvasmány után nehéz engem meglepni, de Lissa Pirce-nek sikerült! Libabőrösen tettem le a könyvet!
Szerencsére lesz még egy rész, ami 2012. december végére várható angolul. Bízom a kiadóban, hogy minél hamarabb lefordítják nekünk.

Ami nagyon tetszett: a háttér, a világ, a fordulatok
Kedvenc idézet: „Sólyom rikolt fel, most repülni kell.”
Pillangók a gyomorban: néhány csók, semmi fülledt erotika
Borító: Zseniális!!! 5*
Pontozás:

Kiadó: Agave
328 oldal
Eredeti cím: Starters
Fordította: Fischer Anna 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése