2012. május 8., kedd

Mark Lawrence: Tövisek Hercege


Egyáltalán nem akartam elolvasni ezt a könyvet, egészen addig, míg meg nem láttam Pöfivonat értékelésében a következőt:"trágár és véres, de kiváló fantasy.” Valami az súgta ez nekem való! Utána elolvastam a fülszöveget, onnantól már nagyon-nagyon akartam!

9 évesen végig nézte, ahogy az anyját és az öccsét meggyilkolják, azóta ő a Tövisek Hercege.
13 évesen egy vérszomjas rablóbanda vezére, mosolyogva vágná át a torkodat.
15 évesen talán király lesz…

2 hete befejeztem, azóta próbálom szavakba önteni a gondolataimat. Elég nehéz megírni, hogy ez mennyire jó volt!

Jorg herceg gyerekként szemtanúja volt annak, hogy lemészárolják azokat, akiket a legjobban szeret. Azóta ég benne a gyűlölet, a bosszú iránti vágy. Meg kell ölnie a gyilkos parancsot kiadó Renar grófot.

Az első 15-20 oldal kicsit zavaros volt. Eltartott egy rövid ideig, míg ráhangolódtam, de onnantól sodort magával a történet. Nem tudtam letenni. Egy pillanatig se botránkoztatott meg a trágár beszéd, a véres részleteken sem ütköztem meg annyira, mint vártam. (Oké, a felnyitott has, amibe levágott ujjakat dobálnak, na az blöööee)

Hozzá vagyunk szokva a pozitív, könnyen megkedvelhető főszereplőkhöz, hiszen legtöbbször ilyenekkel kerülünk szembe.  De itt ez a srác, szinte még gyerek, és amikor először találkozunk vele, kétszáz halott paraszt fekszik a lábainál vérbe fagyva. Ha szembe jönne velünk, ártatlan külseje alapján még barátságosnak is találnánk, viszont a felszín alatt, valódi színtiszta romlottság rejtőzik.
Joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogyan lehet ilyen, hiszen ő még csak egy gyerek. Elgondolkoztam, vajon én mit éreznék, ha bántanák azokat, akiket szeretek, és mindezt a szemem láttára. Hatalmas pusztító gyűlöletet, darabokra akarnám szedni az illetőt, lassan, lassan, nagyon lassan, hogy minél többet szenvedjen. Úgyhogy ebből a szempontból teljesen megértem Jorgot.

Amellett, hogy pörögnek az események, és nincs hiány akcióban, komoly kérdéseket is felvet. Ami igazán szöget ütött e fejemben: Meghozol egy döntést, elindulsz a célod felé. Vajon honnan jön a belső hang, ami súgja az irányt? Te lépsz, vagy csak egy bábu vagy a sakktáblán? (Nem kell megijedni, messze nem ilyen szárazan filozofikus)

Számomra egyetlen hibája van, mégpedig az, hogy a mellékszereplők karakterei kidolgozatlanok maradtak. Szinte alig látunk bele a személyiségükbe. Igaz, hogy egyes fejezetek között van néhány mondat a testvérekről (a bandát hívják így, akiket Jorg vezet)- iszonyú jó ötlet volt!- mégis ez kevés nekem. Remélem a következő részben nagyobb hangsúlyt fektet erre a szerző.
Igen, ez is egy sorozat lesz! Nagyon várom a folytatást, mert az első kötet végén úgy hagytam ott Jorgot, hogy még nem az, akinek én szeretném látni!

A tövisek csontig hatolnak, elárasztják mérgükkel a testet, rothadásnak indul a hús. A bosszú is csontig hatol, mérgezőbb, mint bármi a világon. Egyenesen a lelket fertőzi meg...

Szépirodalmi nyelv, trágár stílussal fűszerezve, váltakozó idősík, sötét, zseniálisan összetett főhős, véres brutalitás. A végeredmény egy szuper, letehetetlen fantasy.
Határozottan jó ötlet volt a Fumax Kiadótól, hogy elkezdett regényeket is kiadni. Remélem jön még tőlük még sok ilyen!
Pontozás: 4,5/5
Ami nagyon tetszett: a két idősík, a fejezetek közötti leírások
Kedvenc idézet: Én nem félek semmitől, csak a csendtől. A csend az az üres lap, amire félelmeimet ráróhatom.
Pillangók a gyomorban: Itt brutalitás van meg erőszak, semmi gyengéd romantika.
Borító: sok csillagos lenne, ha fehér helyett megtartották volna a sötét háttért

Kiadó: Fumax
336 oldal
Eredeti cím: Prince of Thorns
Fordító: Gy.Horváth László 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése