2011. szeptember 9., péntek

Nyaraltam, olvastam 1.

Augusztusban a négy pihenős hétnek köszönhetően sokat olvastam. A nyaralás alatt végeztem a Trónok harcával, a Rubinvörössel és elkezdtem az Outlandert is. Ezekről a könyvekről már írtam nektek. Még mindig adós vagyok négy regénnyel.

Rájöttem, nem jó ez így nekem, hogy ennyi elmaradásom van.
A posztírás egy könyvről számomra olyan, mint búvárként alámerülni egy már ismert világba, csak most lassan, módszeresen, kiélvezve az apró részleteket.  Nem szeretek addig belekezdeni egy másik könyv olvasásába, míg az előzőről nem írtam, mert addig csak azé a könyvé vagyok.
Lehet ez másnak érthetetlen vagy zavaros, de én így vagyok bekódolva.
Ezért és a kóros időhiány miatt, úgy döntöttem a 4 elmaradást két rövid összegző bejegyzésben pótolom.

Agatha Christie: Gyöngyöző cián
Tízen éve szerettem bele az írónő munkáiba, kapcsolatunk azóta is töretlen.
Ezért is került fel a Várólista Csökkentős könyveim közé. 

Rosemary Barton szép, fiatal, gazdag, boldog miért lenne öngyilkos? De ha nem öngyilkos lett, akkor legközelebbi családtagjai és barátai közül tett ciánt a pezsgőjébe valaki. De ki akarhatta volna a halálát? George Barton, a férje el sem tudja képzelni, megrendezi hát egy évvel felesége halála után ugyanott, ugyanazokkal a vendégekkel a vacsorát, hátha kiderül valami. Ki is derül: újabb haláleset történik. Biztos hát, hogy Rosemary sem önkezével vetett véget az életének. Gyanúsítottakban szokás szerint nincs hiány.

Végig lekötött, és kikapcsolt. Számtalan elméletet gyártottam. Ki és miért gyilkolt? Amikor már eldöntöttem magamban, hogy ki is a mumus, akkor újabb gyilkos jelöltre bukkantam.
Félig-meddig meg is fejtettem, de az indokot nem találtam el. Akkor lenne tökéletes a regény, ha Poirot is szerepelt volna benne, nekem ő a kedvenc Christie-karakterem.
Pontozás: 4,5

Thomas Hardy: A zöldellő fa alatt
Fancy Day tanítónőként tér haza falujába. Nagy érdeklődés fogadja. Mindenki arról beszél, vajon kit választ majd párjául. Kérőből nincs hiány, ott van a gazdag földbirtokos, az intelligens és elegáns lelkész, és nyíltszívű fuvaros.
Évekkel ezelőtt láttam a BBC feldolgozást még angolul. Azonnal beleszerettem. Tudtam, hogy adaptáció, ezért már akkor elkezdtem keresni a könyvet. Hiába, se magyarul, se angolul nem lehetett beszerezni.
Örömöm leírhatatlan volt, amikor láttam, hogy megjelenik magyarul is. Amint a boltokba került, azonnal be is szereztem.

Nagyon-nagyot csalódtam. A regényben Fancy, egy kacér, sekélyes, idegesítő liba. Érzelmei hevesek, de nem túl mélyek.
Ez még nem is lenne olyan hatalmas hiba, viszont a karakterek olyan semmilyenek. Nem hitelesek.
Untam az egészet. 

Egy nagyon gyenge könyvből, egy nagyon jó adaptációt készítettek, amit bátran ajánlok annak, aki szereti a BBC feldolgozásit. Most ez egyszer örülök, hogy nem követték szorosan az eredeti művet, és ilyen tökéletes lett az átírástól! 
Pontozás: Könyv 2,5 Film:5 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése