2011. szeptember 28., szerda

Celia Rees: Bűbájos Mary

Évekig vártunk egymásra.
Valami mindig közbejött.
De néhány hónapja ismét összefutottunk.
Megláttam a Molyon, és egy gyors csereüzletnek köszönhetően hozzá is jutottam.

Mary soha nem ismerte a szüleit. A nagymamájával élt ez erdőben, egészen addig, míg a falu lakói boszorkánysággal nem vádolták az idős asszonyt és az a veszély is fent állt, hogy őt is annak bélyegzik. Mary-nek menekülnie kellett…

Na kérem szépen, így kell jó ifjúsági regényt írni!
Izgalmas, teli van apró jelekkel, utalásokkal, ami gondolkodásra készteti a fiatal olvasót.
A hangulat azonnal magával ragadott. Szorítottam, aggódtam Mary-ért.
Első jó fogás, úgy beállítani a történetet, mintha megtörtént eset lenne, így még inkább valóságos a főszereplő karaktere is. Éppen ezért még jobban szorítasz neki.
Második jó döntés: mindezt napló formában megírni, mert így még bensőségesebb a hangulata.

A mai napig megdöbbent, ha a boszorkányüldözésről olvasok. A brutalitáson már nem. Az embernél nagyobb szörnyeteg nincs.
Viszont a korlátoltság, a vaskalaposság, a szűklátókörűség, az álszentség bosszant és felháborít! Mary nagymamája, Mary és a hozzájuk hasonló boszorkánynak bélyegzett legtöbb nőnek az volt a hibája, hogy intelligens, okos, szabad szellemű volt.
A nagymama jól ért a gyógynövényekhez. Bárki fordul hozzá, annak segít, ha tud.
Gyerekeket, felnőtt embereket, állatokat gyógyít.
És mi a köszönet érte? Ellene fordulnak azok az emberek, akiken segített.
Rees nagyon érzékletesen írja le mindezt. Nincs rá szó mennyire utáltam a falusi csőcseléket.

Nagyon örülök, hogy nem abba a korba születtem, amikor még üldözték a boszorkányokat. Valószínűleg az elsők között vetettek volna tűzre.   

Fontos szerepet kap a könyvben a vallásos elvakultság, az álszentség és a képmutatás.
A lázadás, az előre elrendelt női sors ellen.
Harc az álmok, a vágyak, a remények védelmében.

Egy fiatal lány kalandos és veszélyes útja a felnőtté válás felé.
Szerencsére a folytatás is megjelent magyarul Farkasszem címmel. Nálam olvasós lesz!
Ami nagyon tetszett: a hangulat, a napló forma, Mary különleges adottsága 
Kedvenc idézet. "A sorsunk ellen semmit sem tehetünk, semmi módon el nem kerülhetjük. Ahogy lesz, úgy lesz. Ha túl korán megtudja az ember, mi vár rá, sötét árnyék vetül az életére, mely eltakar előle minden fényt."
Borító: Megijeszt a leányzó  
Kezdet: Nekem ez tetszeni fog!
A vége után: Ááááááá, grrrrr! Folytatást! 
Pontozás: 5
Kiadó: Orlando Stúdió 
285 oldal 
Eredeti cím: Witch Child
Fordította: Lacza Katalin, átdolgozta Ceglédi Éva  

4 megjegyzés:

  1. Fú, ezt már én is olyan régen be szeretném már szerezni. Most megint kedvet kaptam hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Bízom benne, hogy neked is tetszeni fog majd!
    6-7 éve már biztos várólistán volt nálam

    VálaszTörlés
  3. Eddig még nem is hallottam erről a könyvről.de meghoztad a kedvem:)

    VálaszTörlés