2011. augusztus 2., kedd

Mindenevő moly, lélekbe mászó könyv és a fiókíró- az Olvasás 7 Hete- V. felvonás

Az vagy, amit olvasol”, azaz lehet-e valakinek a személyiségére következtetni az olvasmányai alapján? 
Nem tudom. Be lehet ezt így határolni? Én ugyan úgy elolvastam (és továbbra is olvasom) a klasszikus irodalom nagyjait, mint egy YA misztikus történetet. Szeretem a romantikát, az akciót, a krimit, a thrillert, a horrort, a lélektani, a fantasy írásokat. A család a levél és napló regényeket. A vígjátékot és a drámát. Egyedül a western és indiános történetek kíméljenek, és persze jó írás legyen J
Nagy hiányosságom a kortárs magyar irodalom, egyszerűen még nem érettünk meg egymásra.
Ezek alapján valaki meg tudja mondani, hogy milyen vagyok?


Könyvek, amik megváltoztattak
Vannak olyan könyvek, amik az ember lelkéig hatolnak. Beférkőznek a szívedbe, és ott is maradnak.
A már sokat emlegetett Harry Potter sorozattal az olvasási szokásaim változtak meg. Pontosabban még inkább megszerettem, és még többet olvastam.

Azok a könyvek, amik belülről formáltak, legtöbbször moráliskérdésekkel foglalkoztak.  Az egyik ilyen meghatározó élményem Az emlékek őre.  A főhős, a tizenkét éves Jonas egy tökéletes világban él, ahol nincsenek háborúk, se betegségek, nem ismerik az éhezést sem az erőszakot, a családok életében is teljes a harmónia és az összhang. Látszólag minden adott a boldogsághoz. Persze szépen lassan kiderül, hogy semmi sem az aminek látszik.
Egy mesterien megírt történet. Szerintem elég, ha azt mondom, hogy már több mint 10 éve olvastam, mégis a mai napig elevenen él bennem.
Már jó ideje tervezem elővenni újra. Akkor majd írok részletesebben is róla.

Írók, akiknek egy-egy könyve változatott rajtam valamit: Márquez, Paulo Coelho, Jodi Picoult

Milyen könyvet írna legszívesebben?
A grafománia már azóta üldöz, amióta megtanultam írni. Ha látok egy üres lapot, késztetést érzek, hogy kerek, gondosan formált betűimmel megtöltsem. Így vagyok a Word fehér oldalával is. A billentyűzet kattogása az egyik legkedvesebb hang a fülemnek.
Igen, én is próbálkozok az írással. (Fősilus, és munkahelyi sűrű programok miatt egy ideig szüneteltetve.) Az én műfajom a fantasy némi romantikus szállal vegyítve. Van egy kész regényem is, de nagyon sokat kell még rajta dolgoznom, mire azt mondhatom, hogy jó lesz. Addig marad a fiókban.
Az olyan történeteket szeretem, amikben ott a mondanivaló, ami ki kell hámoznod magadnak, így én is arra törekszek, hogy ilyet alkossak.  Viszont minél több jól megírt könyvet olvasok, annál többször bizonytalanodok el. Én sose leszek ilyen jó.  Nem bánom, nekem megmarad a hobbi írás öröme, illetve a mások által írt könyvekben való élvezet.

Ez a bejegyzés az Olvasás 7 Hete esemény keretében született meg! 

1 megjegyzés: