2011. február 9., szerda

Malorie Blackman: Rémálom a vonaton

Ez a könyv megnyert magának már a fülszöveggel, de mikor elkezdtem olvasni, valami másra számítottam. Pozitívan csalódtam.
Kyle egy átlagos kamasz, csöppet sem átlagos gondokkal. Széthullóban az egész élete. A társai a harag, a bűntudat és a félelem. Nagyon-nagyon magányos. Egy kérdés jár a fejében: Mi értelme ennek az egésznek? (Egész alatt értsd az Életet. Ismerős érzés? Én már tartottam itt.)
A válasz egy átlagosnak induló napon érkezik. A vonat, melyen Kyle és az osztály utazik, kisiklik. Élet és halál között lebegnek. Kyle-on kívül szinte mindenki eszméletlen, de a fiú még sincs egyedül. Van mellette valaki, aki segíteni akar, és valaki más is, aki inkább elvenné az életét. A vagonban már ott a Halál. Kyle-nak el kell rejtőznie a barátai álmába. Viszont az idő rohamosan fogy, a lehetőségek száma csökken.
Tizenhárom álomba lépünk be a fiúval. Rémálom egytől-egyig. Van közöttük félelmetes, sokkoló, borzalmas, megdöbbentő. Mindnek a félelem az alapja. A legmegrázóbb az, hogy egyes álmok visszaemlékezések, már megtörtént dolgokról, mások pedig még csak ezután fognak megtörténni.
A regény nagyszerűségét a jól megírt, és fantáziadús álmokon túl, a mondanivalójában látom:
Mindenki fél valamitől. Nem vagy egyedül a félelmeddel, a bánatoddal, még a magányoddal sem. Ahhoz, hogy legyőzd őket, szembe kell nézned velük.
Éjszakába nyúlóan olvastam. A végén letettem a könyvem, utána a fejem a párnára, és már aludtam is. Nem szokásom álmodni (legalábbis nem emlékszek rájuk), de azon az éjjelen én is álmodtam. Az egyik nagyon nagy félelmemről szólt. Most már kicsit kevésbé tartok tőle.   
A könyvet köszönöm a Pongrácnak
Ami nagyon tetszett: Maguk az álmok. A legsokkolóbb, és ezért a legjobbak Steve és Lily álmai.
Kedvenc idézet: "Vannak dolgok, amikért érdemes meghalni, de sokkal több olyan dolog van, amiért érdemes élni."
Borító:  Puhatáblás
Pontozás: 4,5
Kiadó: Pongrác 
430 oldal 
Eredeti cím: The Stuff of Nightmares
Fordította: Bozai Ágota 

Íme egy kis kedvcsináló videó:



2 megjegyzés:

  1. Hm, ezt most fel is teszem a kívánságlistámra :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy kedvet csináltam hozzá! Én nagyon élveztem, remélem neked is bejön majd!

    VálaszTörlés