2010. december 25., szombat

Dan Lungu: Hogyan felejtsünk el egy nőt

Nem csinálok belőle titkot, inkább kimondom nyíltan: Azért választottam ezt a könyvet, mert a címe alapján arra gondoltam, végre nem egy nő fog szerelmi bánatában vergődni. (Ez kicsit feministának hangzott, pedig nem vagyok az :D )
Nem azt kaptam, amire számítottam, de csalódásom pozitív.
Andi, a főhősünk teljesen szokatlan módon gabalyodik bele egy kapcsolatba Margával, első komoly barátnőjével. Ám a boldogság nem tart sokáig, a lány egy nap váratlanul elhagyja a fiút. Andi egy darabig azt hiszi, egyszerűen "bújócskázik" vele, persze idővel rájön, hogy mi is történ valójában.
Férfias eltökéltséggel veti bele magát a felejtésbe. Élsportolói lelkesedéssel kezd el inni, elveszíti az albérletét, majdnem a munkáját is, de még mindig nem sikerült kitörölnie a NŐ emlékét. Lassan, de biztosan a lejtő aljára érne, ám teljesen váratlanul a semmiből felbukkan a segítség...
Erős írás, vibráló színekkel, belső monológokkal. Csöndes, elmélyülésre, gondolkodásra szánt estékre tökéletes olvasmány.
A remény és a hit kérdéseire keresi a választ.
A könyvet köszönöm a Magvető Kiadónak!
Ami nagyon tetszett: ahogyan Andi keresi Margát a lakásban
Kedvenc idézet: -
Borító: keménytábla, védőborító
Pontozás: 4
452 oldal
Eredeti cím: Cum sa uiti o femeie
Fordította: Lakatos Mihály

Az íróról:
Román író és szociológus, 1969-ben született. Eddig 7 könyve jelent meg, és számos irodalmi díjat nyert.

1 megjegyzés: